STROKOVNO

Avtomatizacija marketinških procesov preko spleta je lahko ob pravilni uporabi izredno močno prodajno orodje. V letošnjem letu se bomo na tem področju soočili z nekaj izzivi. 25. maja namreč stopi v veljavo uredba GDPR (General Data Protection Regulation), ki določa nova pravila glede varstva osebnih podatkov. Podjetjem so tako v primeru neskladja z uredbo zagrožene visoke kazni.

Nove določbe GDPR-ja vplivajo predvsem na naslednji področji:

  • E-poštni marketing, pri čemer je za vsako avtomatizacijo pošiljanja pošte potrebno imeti privolitev prejemnikov.
  • Piškotki na spletni strani, pri čemer pa je potrebna ustrezna privolitev uporabnika, v kolikor želite, da se piškotki naložijo na spletno stran.

Spremembe na področju e-poštnega marketinga

S pomočjo e-poštnega marketinga si podjetja predvsem ustvarjajo promet in večajo prodajo, hkrati pa prejemnike obveščajo o novostih in si gradijo ali izboljšujejo zvestobo svojih strank.

Zaradi izjemno velike učinkovitosti e-poštnega marketinga in hkrati nujnosti upoštevanja predpisov, si je potrebno vzeti čas za pregled vseh predpisov, da se izognete kršenju zakonov.

V primeru, da ste svojo bazo uporabnikov pridobivali na najrazličnejše načine, kot so na primer kontaktni obrazci, ob nakupu izdelkov, preko obrazcev za prenos brezplačnih vsebin in raznih promocijskih akcij, potem boste morali, če boste seveda želeli še naprej izvajati e-poštni marketing, pridobiti privolitve naročnikov. Vsi seznami, za katere niste pridobili privolitve v skladu z zahtevo GDPR, bodo namreč nezakoniti in tako predstavljali osnovo za izrek kazni s strani inšpekcije. Uporabljali boste lahko zgolj tiste e-naslove, za katere boste lahko dokazali privolitev v skladu z navedbami uredbe. V nasprotnem primeru je možnost za kazen velika, saj naj bi bili inšpekcijski pregledi zelo strogi in natančni.

Kaj napraviti s seznami e-naslovov, za katere privolitev nimate?

V kolikor naknadne pridobitve ni možno pridobiti, je potrebno vse tiste, za katere ne morete dokazati, da so dali izrecno dovoljenje za umestitev na seznam, iz njega  odstraniti. Ena izmed strategij je, da se lotite ponovnega zbiranja privolitev v skladu z določbami uredbe. Načina, da celotnemu seznamu prejemnikov pošljete sporočilo, v katerem jih prosite za privolitev, ne priporočamo, saj se med njimi lahko nahajajo tudi tisti naslovniki, ki so prejemanje masovne pošte v preteklosti že zavrnili. Kaj torej napraviti? Zagotovo vam bo koristilo, če preučite obstoječe postopke uporabe marketing avtomatizacije, preverite, ali imate privolitve vseh prejemnikov in prilagodite uporabo teh orodij zahtevam uredbe GDPR.

Zelo priporočljivo je, da se, v primeru, da tega še nimate, odločite za uporabo specializiranih programov za masovno pošiljanje elektronske pošte. Tako boste lahko zagotovili in implementirali skladnost z zahtevami. V predlogi, ki jo uporabljate za masovno pošiljanje e-pošte na vidnem mestu omogočite povezavo, preko katere si bodo prejemniki lahko nastavljali oz. spreminjali privolitev do prejemanja vaših sporočil. Možnost odjave na sporočila mora biti v vseh primerih vedno jasno vidna in enostavno omogočena.

Kako pa je s piškotki na spletni strani?

Ker so po uredbi GDPR-ja piškotki del osebnih podatkov posameznika, mora uporabnik spletne strani podati jasno, prostovoljno in nedvoumno privolitev, da se strinja, da na spletno stran naložite piškotke, ki beležijo njihove osebne podatke. 

V Sloveniji je večina spletnih strani še do nedavnega imela nastavljeno avtomatsko beleženje piškotkov od prvega obiska naprej. Uporabnika pa so pri tem na viden način obvestili, da spletna stran vsebuje piškotke. Takšna rešitev po novem ne bo več dovolj. Za beleženje piškotkov, ki beležijo osebne podatke, bo namreč potrebno od uporabnika pridobiti izrecno dovoljenje, tehnično pa bo morala spletna stran zagotoviti, da se bodo piškotki resnično naložili šele, ko bodo uporabniki v to privolili. Istočasno pa bo seveda morala biti omogočena tudi zavrnitev piškotkov, pri čemer bo potrebno stran tehnično urediti tako, da se piškotki na stran ne bodo naložiti.

Na vidnem mestu na vaši spletni strani bo torej potrebno izpostaviti infomracijo o piškotkih na strani, ki bo poleg možnosti sprejetja piškotkov na strani vsebovalo tudi možnost zavrnitve in spreminjanja nastavitev privolitve v beleženje tistih piškotkov, ki se beležijo za podporo spletnemu oglaševanju (Google Analytics ipd.). Spremenjen zakon pa je med drugim lahko tudi priložnost za napredek in razvoj, saj bodo uporabniki, ki se bodo na vaše novice dejansko naročili z večjim zaupanjem prebirali vaše strani ali e-pošto, ki jim jo boste poslali.

PIŠE: Jerneja Lobnik, predavateljica, strokovnjakinja za digitalni marketing, Info-net