STROKOVNO

Kako pogosto se znajdete v situaciji, ko pričnete za svojo srečo, uspeh in osebno zadovoljstvo iskati rešitve zunaj sebe ali celo za pomanjkanje le-teh krivite druge ljudi?

Dejstvo je, da zrelo vedenje človeka zahteva veliko čustvene inteligence, osebnostne rasti in, najbolj pomembno, temeljito spoznavanje samega sebe. Naš tip osebnosti je namreč t. i. tihi navigator, ki nas vodi in usmerja skozi življenje ter določa, kaj je tisto, kar nas najbolj motivira in nam pomaga, da aktiviramo moč za dosego želenega cilja. Morda do sedaj nikoli niste pomislili na kaj takega, vendar ravno naš tip osebnosti je tisti, ki določa, kaj nas osrečuje, kaj za nas pomeni uspeh in kdaj čutimo osebno zadovoljstvo.

V teoriji in praksi je moč zaslediti delitev motivacije na zunanjo in notranjo. Pri zunanji se kot motivatorje omenja denar, nagrade, naziv, ocene, kazen itd., pri notranji pa strast, ponos, zanimanje, zabavo, radovednost in druge notranje vzgibe. Dejstvo je tudi, da je naša stopnja motivacije, predvsem na delovnem mestu, tesno povezana z delom, ki ga opravljamo. Če nam je delo zanimivo in nas izpopolnjuje, je to za nas motivacijsko, v nasprotnem primeru lahko zapademo tudi v malodušje.

Toda ne glede na to, katere vrste motivacije obstajajo, še vedno ostaja dejstvo, da to, kar nas v resnici najbolj motivira, izvira iz našega primarnega, prirojenega tipa osebnosti. Poglejmo, kako je to videti v praksi.

Rumeni tip osebnosti (sangvinik)

je tisti, ki je zelo rad v središču pozornosti, saj ga druženje z ljudmi polni z energijo, kar spodbuja njegovo kreativnost in sveže ideje. Njegove vrednote so druženje,  svoboda, osebnostna rast in dinamika, zato ga najmočneje motivirajo javna priznanja, aplavz, komplimenti, drobne pozornosti in najbolj pomembno, javna pohvala.

Rdeči tip osebnosti (kolerik)

je tip osebnosti, ki je ciljno usmerjen, vodijo ga rezultati in dosežki. Je rojeni vodja in v svojem vedenju izkazuje odločnost ter samozavest. Njegove glavne vrednote so delo, produktivnost, zvestoba, tradicija in finančna varnost. Motivirajo ga rezultati, seznam dosežkov, merljiv napredek, hvaležnost in izzivi, še posebej tisti, ki se drugim zdijo nemogoči.

Zeleni tip osebnosti (flegmatik)

je tisti, ki v ospredje postavlja odnose z ljudmi. Je naravni skrbnik, saj potrebe drugih pogosto postavlja pred svoje. Odlično se znajde v vlogi administratorja ali podpornika (back office). Njegove vrednote so iskreni in osebni odnosi, družina, pomoč drugim, finančna stabilnost, humanitarnost. Nanj najbolj motivacijsko delujejo iskrena razmerja, izkazano spoštovanje, oseben pristop in pomoč drugim. Tudi zahvala za opravljeno delo ali pomoč, jim nariše nasmeh na obraz.

Modri tip osebnosti (melanholik)

pa je tisti, ki je izredno natančen, discipliniran, analitičen in organiziran. Analize, grafi, razpredelnice so mu zelo domače. Njegove vrednote so intelekt, avtonomija, človek vrednot (etika, morala, integriteta), stabilnost in mir. Motivirajo ga natančnost, miselni izzivi, potrditev njegovih dognanj, priznanje oz. pohvala. Pri slednji je pomembno, da gre za upravičeno in iskreno pohvalo.

Pobrskajte po svoji notranjosti in poiščite, kaj vas v resnici vodi in motivira na poti do sreče, uspeha ter osebnega zadovoljstva. Za vse tiste, ki si želite motivirati svoje zaposlene v podjetju, pa namenite nekaj časa spoznavanju njihovih osebnosti in poskrbite, da bodo vaši zaposleni zadovoljni in srečni, saj bodo posledično zadovoljni in srečni tudi vaši kupci. 

PIŠE: Anja Žagar, VA-LI-DO