LIFESTYLE

Formalni kodeks oblačenja v poslovnem svetu ni več tako strog, kot je bil včasih, ko so ženske lahko nosile le krila in bluze, moški pa so bili omejeni na temne barve oblek.

Še vedno velja, da je klasična moška obleka prava izbira, a nekaj več drznosti je dovoljene. »Različica klasičnega suknjiča z drznim detajlom vnese v stajling dobro mero osebnosti, ki je ne gre spregledati,« meni Zlata Zavašnik, direktorica in lastnica blagovne znamke Sens, ki že 24 let ustvarja moško modo. Modna oblikovalka poleg klasičnih oblek oblikuje tudi trendovske kose, ki zadovoljijo moške, ki iščejo individualnost in visoko kakovost.

Trend ekološke ozaveščenosti je vse bolj prisoten v svetu mode. Blizu je tudi direktorici podjetja Sens Zlati Zavašnik, ki je v svojo novo linijo moških oblek vključila kose, narejene iz ekoloških tkanin.

Govorili smo z Lorello Flego, priznano modno poznavalko, podjetnico in televizijsko voditeljico, ki nam je zaupala nekaj modnih nasvetov za urejenost na delovnem mestu.

V decembru podjetja za svoje zaposlene organizirajo različne oblike praznovanj, še zmeraj pa prevladujejo večerna druženja, na katera vsi radi pridemo urejeni. Tako moški kot ženske navadno obstojimo pred ogledalom in se vprašamo: »Kaj naj oblečem?« Ko izberemo obleko, pa je treba poskrbeti še za frizuro, morebiten nakit in ustrezen make-up. V uredništvu revije Direktor smo se odločili, da bomo za nasvet povprašali pri strokovnjakih, zato smo se podali v Studio Oranž, ki je svoja vrata odprl leta 2004 v Lenartu.

Vsi poznamo pregovor »Ne ocenjuj knjige po njenih platnicah«. To seveda drži. Zavedati pa se moramo, da smo ljudje vizualna bitja in zato velikokrat tudi »poslušamo« z očmi. V poslovnem svetu je videz zelo pomemben in nemalokrat se zgodi, da določen posel sklenemo (ali ne) tudi zaradi naše celostne (ne)urejenosti.

V svetu poslovne mode obstaja konstanta, ki je bolj pomembna  kot modne smernice, lahko jo poimenujemo etiketa, bonton ali pa kar kultura primernega oblačenja, ki glede na videno pri nas še vedno šepa, oziroma z vse preveč ležernim izgovarjanjem na “casual Friday” tudi med tednom, kaže na to, da smo mlajše generacije preskočile osnovno šolo starega kova, ki je bila, čeprav (pre)toga in morda olesenela in premalo v koraku s časom, še vedno dober filter za “šlampasto” nemarnost, ki smo ji dandanes na žalost večkrat  priča.

Poslovni svet med drugim narekuje tudi pravila oblačenja, ki so zapisana v bontonu. Smernice so zastavljene precej strogo. Bonton poslovnega oblačenja tako ženski npr. narekuje, da ne sme nositi odprtih sandalov. Če nosi krilo, mora, ne glede na letni čas ali temperaturo, obleči hlačne nogavice. Moški ne smejo kazati gole kože pri gležnjih, ko sedejo in se hlačnica posledično odmakne od čevlja.

Vsi dobro vemo, da je videz na delovnem mestu izjemnega pomena in ničkolikokrat se prav vsak izmed nas znajde pred izzivom, ko moramo to znanje prenesti tudi v prakso.