LIFESTYLE

Govorili smo z Lorello Flego, priznano modno poznavalko, podjetnico in televizijsko voditeljico, ki nam je zaupala nekaj modnih nasvetov za urejenost na delovnem mestu.

 

Ste podjetnica, televizijska voditeljica, modna poznavalka – skratka zelo uspešna poslovna ženska. Kako se je začela vaša poslovna pot in kdo so ključne osebe, ki so jo pomagale oblikovati?

Vse skupaj se je začelo predsvem iz radovednosti, saj sem delala na televiziji že pri 16 letih kot pomočnica športnega programa. Tedaj so me povabili na avdicijo in sem bila izbrana. Sicer nisem imela ambicij, da bi tam tudi ostala, vendar sem se v televizijo zaljubila in od takrat še nisem odšla. Poslovno pot pa sem po mojem mnenju začela kasneje, ko sem nekako začutila, da bo estetika moja pot ... Takrat sem tudi zaznala, jasno in glasno, da želim početi samo to in nič drugega. Sem zelo vztrajna ženska, 100 % osredotočena na cilje, ki jih na koncu tudi dosežem. Moja največja podpornica je nedvomno mama, ki me ni nikoli ovirala in je spodbujala moje sanje. Sicer vedno z neko mero racionalnosti, ki je morda sama nimam. Ne vem, če sem prišla daleč, vem pa, da opravljam delo, ki ga obožujem in ni mi težko iti v službo ali garati takrat, ko ustvarjam nekaj novega. Mislim, da je to velik privilegij, za kar sem tudi zelo hvaležna.

Ko se danes ozrete nazaj, ali ocenjujete, da so bili začetki težki? Katere so tiste največje ovire, ki ste jih na svoji poslovni poti srečevali oz. jih morebiti srečujete še danes?

Pripadam italijanski manjšini in sem obiskovala italijanske šole ter univerzo v Trstu. Soočala sem se z velikimi težavami na področju slovenščine in dikcije; s pomočjo lektorice in profesorice slovenščine sem se zelo pozno lotila jezika, saj sem pred tem vodila oddaje ali prireditve le v italijanščini, nakar je nastopila faza slovenščine, predvsem zaradi varčevanja, saj ni bilo denarja za dva voditelja, zatorej so me prosili, naj opravim vse sama. Sem pa človek, ki se ne boji ovir in ne beži, zato sem zavihala rokave in prijela situacijo v svoje roke. Jezik je bil velika ovira. Hvala bogu, bila sem dovolj vztrajna, da sem danes suverena in samostojna ter se ne bojim novih slovenskih projektov, oddaj ali člankov, ki jih redno ustvarjam za svojo spletno stran. Vse to je sedaj del mene. Druga ovira je vsekakor zavist, ki je vedno prisotna in je v naši državi tako lepo zasidrana, vendar se z njo v resnici ne ukvarjam. Res je, da je veliko škodoželjnosti, moda pa je področje, ki mika veliko ljudi, predvsem zato, ker nanjo gledajo, kot na nekaj izredno lepega. Da se malo pokažejo in oblečejo kakšno drzno obleko. Zame je moda nekaj povsem drugačnega, ker od nje živim; to je torej moje življenje in posel. Iskreno mislim, da je v Sloveniji zelo, zelo malo ljudi, ki živijo od mode.

Ali menite, da je slovenski poslovni prostor naklonjen ženskam? Smo si že izborile enakovredno mesto v poslovnem svetu? Kaj so po vašem mnenju naše (tj. ženske) prednosti in kaj slabosti?

Mislim, da smo ženske čarobne in čarovnice. Imamo neverjetno moč, karizmo, jasne cilje, smo zelo osredotočene na svoje želje, žal pa ne znamo držati skupaj. Vedno je v igri tekmovalnost, ki je marsikdaj povezana z zunanjim videzom. Tukaj so krivi tudi svetovni medij, ki neprestano promovirajo podobo mlade, brezhibne, urejene ženske, ki ne sme biti nikoli utrujena in seveda nima gub. Vse skupaj je daleč od resnice, a je za nas vseeno zelo naporno. Slovenski prostor ni preveč naklonjen ženskam. Zelo zaostajamo v primerjavi s svetom. Danes pa iskreno verjamem, da ne gre za ignoranco, prej za načrt. Žensk se je treba bati, ker znajo biti izredno močne; če bi se tega tudi same zavedale, bi bil svet nedvomno lepši, predvsem pa bolj urejen.

Kaj pa videz tj. osebni stil žensk v poslovnem svetu? Ga sploh imamo in ali dajemo poslovnemu videzu dovolj poudarka?

Mislim, da je pri nas poslovni videz kar dobro zastopan. Sicer tu in tam še vedno srečujem mlade ženske, ki so videti starejše zaradi napačne garderobe. Mislim, da je največja napaka matchy matchy slog, torej preveč strog ali resen kostim v kombinacij z grdimi čevlji. Namenoma uporabljam izraz "grd", ker so čevlji naša šibka točka; imamo dokaj slabo izbiro, predvsem pa ženske ne tvegajo z visokimi petami in zato izbirajo popolnoma napačno višino pet, ki jih postara in poskrbi, da so meča videti širša.

Kaj pa moški?

Manjka jim kombinacija športnega in poslovnega sloga, da bi denimo tu in tam pozabili na kravato ter nosili le pravo srajco s teliranim kompletom. To ne velja le za mlade, temveč tudi za gospode v letih, saj bi jih določen slog tudi pomladil. In premalo pozornosti posvečajo čevljem ter ostalim dodatkom ... Dodatki vedno podarijo podobi piko na i, zato jih ne smemo zanemarjati.

Kako pomemben je po vašem mnenju pravzaprav videz v poslovnem svetu?

Zame je ključnega pomena. Vedno me sprašujejo, ali menim, da obleka naredi človeka ... Odgovor je da. Seveda to ne pomeni, da so osebne lastnosti nepomembne, vendar je prav obleka tista, ki jo najprej opazimo, zato je ne smemo zanemarjati. Dokazano je, da imata urejena ženska ali moški več možnosti za novo službo, kot tisti, ki niso urejeni ali primerno oblečeni. Živimo v eri estetike, podoba je zelo pomembna. Lahko se pretvarjamo, da temu ni tako, a je resnica povsem drugačna.

Kakšna je na splošno kultura poslovnega oblačenja pri nas?

Ni slaba, je pa zelo konzervativna. Na določenih delovnih mestih sploh ne odstopajo od bontona, ki je že zdavnaj mimo, saj se tudi na tem področju pravila spreminjajo. Morali bi biti malo bolj drzni, tudi v smislu ženstvenosti: poslovna ženska ni nujno oblečena tako, da je nihče ne pogleda in je popolnoma neopazna, daleč od tega. Ko sem v Ameriki, vedno občudujem te čudovite poslovne ženske v visokih petah, mali črni obleki, z biseri in speto pričesko, brezhibnim makeupom in urejenimi nohti ... So resnično lepe in privlačne, povrh vsega še noro samozavestne, kar jih naredi še bolj zanimive.

Na svojih številnih potovanjih v tujino srečujete poslovneže s celega sveta. Ali dajejo poslovneži iz drugih držav večji poudarek videzu, stilu? Menite, da jim je pomemben?

Denimo v Italiji je podoba prav gotovo zelo pomembna. Italijani imajo modo v krvi, z njo živijo in jo zato tudi dobro ustvarjajo. Nisem še bila na poslovnem kosilu ali večerji v Italiji, ne da bi pred mano sedel moški ali ženska, ki je urejen »v nulo«. Vsi detajli so na svojem mestu. Takrat tudi sama uživam, ker ne gre le za modo, temveč za kulturo estetike, oblačenja in sloga.

Če bi primerjali poslovni slog Slovencev in tujih poslovnežev – kaj bi rekli?

Da je vse v naših glavah. Pravila lahko prilagodimo tudi sami in ogledalo mora vedno biti naš najboljši prijatelj. Če pa nismo prepričani, je dovolj, da gremo na internet in pogledamo, kakšen je poslovni slog v svetu in nam bo vse v hipu jasno.

Ste zagovornica klasike – kaj bi po vašem moral imeti v omari vsak direktor?

Brezhiben Armanijev komplet.

Kaj pa direktorica?

Črne, klasične Louboutinke.

Ali lahko našim bralcem daste 5 nasvetov – vodil (za moške in za ženske), ki jim bodo pomagali pri izbiri poslovne garderobe?

Z veseljem.

1. Ne ozirajte se na trende, temveč se naučite spoznati telo, zaznati prednosti in šibke točke, šele potem izberite kose, ki vam najbolje pristajajo.

2. Pazite na višino pet; če menite, da boste na nogah cel dan, imejte kaj bolj udobnega za pisarno, za vse ostalo pa se le potrudite s pravim čevljem.

3. Stavite na dodatke: moška ura, ženska torbica, pas (za oba), minimalističen nakit (ki pa ni samoumeven), usnjeni čevlji (sploh ni nujno, da so črni) vedno poskrbijo za razliko in opaznost.

4. Ne več kot tri barve. Zlato pravilo, tudi zato, ker živimo v barvitem obdobju, vendar je eleganca predvsem stvar zmernosti in dobrega okusa, zato so tri barve popolnoma dovolj.

5. Samozavest, dragi moji. Obleka je tukaj zato, da poskrbi, da ste lepi, udobni, samozavestni. Pozabite na kose, ki stiskajo, so prekratki, preveč oprijeti ali morda le modni. Vedno nosite stvari, v katerih se dobro počutite, tako bodo tudi sestanki uspešnejši in cilji prej doseženi. Preverjeno.

PIŠE: Katja Dadič, izvršna urednica, FOTO: Lost Production