STROKOVNO

V zadnjih desetih letih sta marketing in prodaja doživela korenite spremembe. Na eni strani zaradi vpliva novih tehnologij, na drugi strani pa zaradi sprememb v obnašanju potrošnikov.

Na kratko predstavite svoje Start-up podjetje.

Naše podjetje razvija spletno platformo Coinhab za stanovanjske nepremičninske projekte. Nekatere projekte zasnujemo in vodimo sami, druge vodijo partnerska podjetja. Iskalce stanovanj poskusimo vključiti v projekte, še preden so ti zgrajeni. S tem se znižajo stroški in tveganja, prihodnji kupci pa imajo možnost vplivati na določene vidike projekta.

Na kratko predstavite svoje Start-up podjetje.

Podjetje Sal canis, Branko Merhar s. p., je majhno družinsko podjetje, v katerem delava skupaj s soprogo, zaposlujemo pa še enega delavca v proizvodnji.
Trenutno še vedno proizvajamo v najetih prostorih, ki pa postajajo premajhni. Trenutno prodajamo svoje izdelke samo na domačem tržišču. Prodajne poti imamo organizirane prek spletne trgovine in od lanskega septembra tudi v Sparovi verigi 53 trgovin, na kar smo še posebej ponosni.

Osebni »branding« je proces, v katerem je posamezni podjetnik znamka. Gre za trženje samega sebe. Kot osebna znamka morate izstopati iz množice, se pokazati svetu kot strokovna in zasebna oseba ter svetu zaupati svojo unikatno zgodbo s sporočilom, ki ga želite dati svetu.

Po raziskavi, ki so jo opravili v Ameriki, so ugotovili, da kar 78 % uporabnikov interneta raje kupuje od osebe kot od podjetja, najmanj pa od logotipa.

Vsebinski marketing je tržna tehnika ustvarjanja in distribucije dragocene, ustrezne in dosledne vsebine za privabljanje in pridobivanje jasno opredeljene ciljne skupine – s ciljem privabljanja dobičkonosne stranke. Ključna beseda tukaj je »dragocena«, saj predstavlja bistveno razliko od vseh drugih oblik oglaševanja ali trženja.

Donosnost naložbe v vsebinski marketing je lahko izjemna, če se izvaja pravilno. 95 % uspeha, ki smo ga doživeli pri trženju vsebin, je lahko rezultat nekaj člankov, ki smo jih napisali in nam predstavljajo dodatno vrednost.

Na kratko predstavite svoje Start-up podjetje.

Kava je nekakšno poživilo, ki mora biti kakovostno zaradi želodca in splošnega počutja in Grega jo je spoznal ravno iz teh razlogov. Veliko je potoval in se izobraževal o kavi, tako je spoznal »specialty coffee« (termin govori o visokokakovostni kavi, njeni obdelavi, praženju in pripravi) , ki ga je popolnoma prevzela. Do takrat na kavo ni gledal kot na buteljčno vino, saj ni vedel, da lahko tudi v kavi okušaš popolnoma naravne arome in okuse po, npr. čokoladi, suhem sadju, jagodičevju, karameli itd. Taka kava je visokokakovostna (Arabica) in raste v posebnih mikro klimatskih pogojih nad 1000 metrov nadmorske višine. Praženje pa je v celotnem procesu priprave kave verjetno najkompleksnejši in najzahtevnejši del in kot tak tudi najbolj privlačen. Po številnih izobraževanjih, ki jih je Grega opravil v tujini, pa je bil čas tudi za prakso – nastala je Iconic kava.

Februarja letos je izšel novi prodajni priročnik z naslovom Skrivnosti uspešne prodaje, v katerem lahko odkrijete 27 skrivnosti uspešne prodaje B2B. Napisal ga je Jure Habbe, ki je tudi avtor njegovega uspešnega predhodnika Uživajmo v prodaji.

Kot vemo, so stalni kupci naša najbolj dragocena naložba iz več razlogov. Ker nas že poznajo in nam zaupajo. Ker običajno sprejmejo naše cene, ne izbirajo drugih ponudb vedno znova in se ne pregovarjajo za najnižjo vrednost ob vsaki priložnosti. In ker nam oprostijo tudi kakšno napako pri našem delu, ne da bi zaradi tega takoj iskali drugega ponudnika. 

Prodaja je gonilo vsakega podjetja. Brez nje še tako dobri izdelki in storitve ne najdejo poti do kupcev. In brez uspešne prodaje ni naročil, njihove izvedbe, izdanih računov in denarja.

Ne glede na to, ali se ukvarjate s prodajo posameznikom ali podjetjem, naj bo to direktno ali preko spleta, v vseh primerih se je potrebno zavedati, da je v ozadju človek, kateremu prodajate. V preteklosti je veljalo, da je dober prodajalec tisti, ki je najbolj odločen, vztrajen in prepričljiv. Novi časi pa so s seboj prinesli nov in bolj učinkovit način prodaje, ki temelji na odnosu Human2Human, katerega osnova je (pre)poznavanje tipa osebnosti kupca.

V seriji nasvetov za B2B osebno prodajo bomo začeli pri osnovah. Večina prodajnikov, ob tem pomisli na to, kako izvesti klic za dogovor sestanka, ker je še ne dolgo nazaj zadoščalo, da si uporabil tako imenovano listo znanih kontaktov, lastno ali že obstoječo bazo kontaktov v podjetju, in pričel z navezovanjem stikov. To še vedno deluje, vendar postaja čedalje manj učinkovito.

Tako napoveduje Forresterjevo poročilo, ki je precej razburkalo poslovno javnost. Objavljeno je bilo letos v aprilu. Po napovedi njihovega analitika Andyja Hoarja naj bi do leta 2020 v ZDA 1 milijon prodajnikov izgubilo službo zaradi spleta. Število prodajnikov na področju B2B v ZDA ocenjujejo na 4,5 milijona. Glavni dejavnik sprememb bo preferenca kupcev, da raje sami naredijo raziskavo in nakup na spletu kot pa preko stika s prodajnikom.