STROKOVNO

Najti popolno ravnovesje med zasebnim in poslovnim, se zdi v današnjem hitrem tempu življenja skoraj nedosegljivo. A vendar lahko usmerjano in načrtovano naredimo veliko, da bomo produktivnejši, a hkrati mirni v sebi. Povedano drugače, da bomo znali biti polno prisotni poslovno, a tudi zasebno. Zakaj je ravnovesje tako pomembno? Ker raziskave potrjujejo, da so posamezniki, ki so zadovoljni s svojim zasebnim življenjem, veliko uspešnejši na delovnem mestu. Poslovni uspeh pa po drugi strani vpliva in nas bogati tudi v zasebnem življenju.

Upravljanje s časom – kdaj, kje, kako delam kaj?

Pomembno je, da znamo ločiti delo od zabave. V času, ko smo lahko kjer koli in kadar koli povezani na splet, je to še toliko pomembnejše, da nas ne zavede, da bi samo na hitro pogledali novo spletno stran sanjskih počitnic, se za trenutek ustavili na osebnem profilu družbenega omrežja ali preverili najaktualnejšo ponudbo, ki smo jo prejeli prek elektronske pošte. Misel, da lahko med delom na hitro pogledamo še nekaj, nas lahko stane uro ali več delovnega časa, s čimer skoraj nezavedno hitro posežemo v čas, ki ga imamo predvidenega zase v zasebnem življenju.

Ne pozabimo na prioritete. Saj vemo, ni vse enako pomembno ali celo nujno, zelo priporočljiv je kvadrant, ki nam pomaga razmejiti, kaj je nujno in pomembno in kaj niti pomembno niti nujno, je pa dobro, da imamo zapisano, da bi videli popolno sliko svojih obvez. Ob tem pa morda začnimo s pisanjem dnevnega, tedenskega urnika. To sicer morda res ni nekaj, kar bi nas navdihovalo ali nam bilo v veselje, a izkušnje kažejo, da so ljudje z urnikom veliko bolj produktivni, a hkrati mirni v sebi.

Se pogosto zalotite, da odlašate z malenkostmi, pa tudi s pomembnimi odločitvami ali opravki? Tudi to zna pomembno vplivati na naše ravnovesje med poslovnim in zasebnim življenjem. Obenem pa nam lahko veliko dragocenega časa, ne glede na to, ali smo na delovnem mestu ali gre za zasebnost, ukradejo motilci. Ste se že kdaj vprašali, kateri so vaši najpogostejši?

Kaj lahko dosežemo s coachem? Z natančnejšo skupno usmerjeno analizo posameznikovega delovnega dneva, tedna, meseca lahko prepoznamo vzorec, ki se nam ponavlja in nas dela neučinkovite na poslu in nezadovoljne doma.

Postavimo jasne meje

Meje in omejitve potrebujemo v zasebnem in poslovnem življenju. Potrebujemo jih zase in za druge. Koliko in kaj dopuščamo v zasebnem življenju in kako daleč smo pripravljeni popustiti ali omejiti v poslovnem? Ob tem seveda pomislimo na svoje zdravje, strast do dela, počitek, ko je treba, ter kdaj in kako reči NE. Ne včasih sebi in tudi drugim. Ne, ki nas bo pomiril, a hkrati pokazal našo odličnost in suverenost pri kateri koli odločitvi.

Kako nam lahko pri tem pomaga coach? Jasne meje potrebujemo najprej sami zase. Da pa bi si jih lahko zastavili, moramo najprej vedeti, kaj sploh želimo, kje in kako. Pri tem nam lahko z učinkovitim vodenjem pomaga strokovno usposobljen coach, da bomo znali prepoznati in postaviti trdne ločnice zasebno in poslovno.

Prednosti in pasti dela od doma

Vsi bi kdaj ostali doma, v času, ko smo praktično od koder koli lahko povezani s svetom, je to zelo preprosto, a hkrati odgovorno. Posebno velja, da postavimo meje, o katerih smo govorili v prejšnjem odstavku, kadar smo samostojni podjetnik in je naš dom tudi naša pisarna. Pomembno je, da smo jasni in natančni pri razmejitvi, ko postavljamo okvirje zasebnemu in poslovnemu delu svojega življenja. Kdaj natančno bomo delali, da ne zabrišemo meja med delovnim tednom in prostimi vikendi in kje bomo delali, da bomo dejansko imeli občutek, da smo na delovnem mestu in da ne pomešamo popolnoma domačih gospodinjskih opravil in pomembnih telefonskih klicev?

Zakaj nam lahko pomaga coach? Ker nam nastavi ogledalo, ko iščemo izgovore. In nam pomaga najti rešitve tudi na področjih, kjer imamo občutek, da smo se zapletli in preprosto ne gre drugače kot tako, kot že delamo. Saj vemo, vedno se lahko odločimo, da nekaj gre ali ne gre, v obeh primerih imamo prav.

Učinkovita komunikacija in razdelitev dela

Sploh ni pomembno, ali smo na delovnem mestu ali doma. Ustrezna komunikacija in razdelitev dela sta temelj ravnovesja našega življenja na vseh področjih. Kdaj bomo na voljo strankam, kdaj sodelavcem, koliko si sploh lahko privoščimo biti na voljo, da bomo zadostili dogovorom, a bo hkrati ostal tudi čas za nas? In kaj lahko naredimo sami, kje pa je morda bolje, da nam pomaga nekdo drug?

Nič boljši in nič slabši nismo, če razdelimo delo in odgovornosti. Kvečjemu smo bolj organizirani. Kar pa, kot že vemo, pomembno prispeva k tako želenemu ravnovesju in zadovoljstvu zasebno ali poslovno. Pomen coacha? Da dejansko vidimo, kje smo na lestvici komuniciranja in delegiranja. Realno, brez fige v žepu.

5 korakov, ki jih lahko takoj sami opravimo za večje ravnovesje

1. Vzemite list papirja in svinčnik in si zapišite, kaj je za vas ravnovesje, kaj vam pomeni in kje čutite, da ste uravnoteženi, kje pa vam niti še polzijo iz rok. Področje, ki je za vas najtežje, najbolj zoprno, naj bo na vrsti prioritetno.

2. Ne pozabite, ko ste na delovnem mestu, bodite prisotni telesno in duševno, a enako velja, ko smo doma. Premalo je, da smo samo fizično prisotni. Pomembna je kakovost naše prisotnosti ne glede na to, kje smo.

3. Nimate časa? Ste prezaposleni? Ste prepri- čani? Pogosto je to samo izgovor, da ne rečemo, da za nekaj nimamo interesa. Opazujte se in razmislite …, kmalu boste ugotovili, da je fraza nimam časa samo izgovor.

4. Ste med tistimi, ki ste vedno polni idej? Odlično! A naj ne prekinjajo vašega delovnega procesa. Saj veste, prioritete. Najprej nujne in pomembne stvari in potem vse drugo.

5. Ne izpuščajte časa zase. Če želimo biti uspešni in zadovoljni, je ključna trojnost. Delo, družina in mi sami. Zapišite ali narišite, kdo ste, ko ste preprosto vi.

Usmerjeni coaching za večje ravnotežje med zasebnim in poslovnim

1. Skupaj s coachem bomo nastavili cilje, ki jih želimo, a jih bomo obenem tudi zmožni doseči.

2. Zastavili bomo pogostnost srečanj, da bomo v kar najkraj- šem času dosegli največ.

3. Dogovorili se bomo glede metodologije, ki nas bo podprla pri dosegu cilja.

4. Uzaveščali bomo povratne informacije in uvide za hitrejše napredovanje, produktivnejše delo ter pomirjenost in ravnovesje s samim seboj.

Prijavite se na individualni poslovni coaching s konzaltingom ali na coaching v majhni skupini podjetnikov na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Simona Lobnik Ambrožič, predavateljica, coachinja, svetovalka za vodstvene veščine in komunikacijo