STROKOVNO

V današnjih časih, ki jim vlada digitalizacija, obilica komunikacijskih kanalov, hiter dostop do informacij in želja potrošnikov po interaktivnem komuninciranju, se marsikatero podjetje znajde v zagati, katera oglaševalska sredstva uporabiti, da bodo njihovi izdelki ali storitve dosegali višjo prepoznavnost, ugled in nenazadnje prodajo. Oglaševalske in medijske agencije lahko tukaj priskočijo na pomoč, saj s svojimi izkušnjami, kreativnostjo, poznavanjem naročnikovih želja in na drugi strani trga, naročniku izdelajo natančno strategijo oglaševanja po najbolj učinkovitih kanalih.

Govorili smo s predstavniki 7 oglaševalskih in medijskih agencij v Sloveniji, katerih obširno ponudbo vam predstavljamo na sledečih straneh.

Agencija 101

Je agencija polnega servisa z močnim digitalnim srcem. Njihovo jedro je pozicionirano v Sloveniji, digitalno pa delujejo v 14 državah. Ekipa A101 ponuja tako kreativne kot operativne storitve na številnih področjih. Nudijo strateško partnerstvo, svetovanje in skrb za blagovne znamke, BTL aktivnosti, digitalne storitve, ATL aktivnosti in nenazadnje zakup oglasnega prostora.

»Naše konkurenčne prednosti so posluh za naročnika, odzivnost ter maksimalna kakovost za zmerno ceno,« nam pove direktor in partner podjetja, Peter Vidmar.

Connecta

Je komunikacijska agencija polnega servisa – od komunikacijske strategije, kreative, vsebine, oblike do končne izvedbe vseh komunikacijskih sredstev, celovitih spletnih rešitev, PR storitev, organizacije dogodkov in zakupa oglasnega prostora po najugodnejših ponudbah. Poleg tega so eden redkih registriranih zastopnikov za blagovne znamke in modele.

»Nudimo največ za prepoznavnost ter učinkovit nastop vaše znamke na trgu, oziroma vse, da znamke postanejo karizmatične in dobičkonosne. »Vse na enem mestu« pomeni poleg večje učinkovitosti tudi nižje stroške,« pojasni izvršna kreativna direktorica, Nataša Potočnik. »Če pripravljate natečaj za izbiro agencije, povabite do tri izbrane agencije, pripravite jasna izhodišča in transparentno ovrednotite merila za izbiro v skladu s pravili dobre prakse, ki jih objavlja Oglaševalska zbornica Slovenije,« še pripomni.

IR Image

Nudijo celovite komunikacijske storitve – od snovanja celostnih oglaševalskih kampanj, posameznih kreativnih in oblikovalskih rešitev, pospeševanja prodaje do medijskih strategij, optimizacije ter zakupov. Prav tako nudijo izdelavo spletnih strani in aplikacij ter radijskih in televizijskih spotov.

»Smo fleksibilni, sposobni hitrega prilagajanja naročnikovim željam, naša ponudba je celovita, saj imamo v isti hiši kreativni in medijski oddelek. To omogoča bolj povezane in učinkovite celostne rešitve, skrb za naročnika in ustvarjanje odličnih partnerskih odnosov,« nam prednosti oglaševalske agencije pojasni direktor, Matjaž Viriant.

V IR Image menijo, da mora biti naročnik poleg dobrih referenc agencije pozoren predvsem na kakovost, ki jo dobi za določeno ceno. »Cena ne sme biti edini odločevalni faktor, po drugi strani pa morajo biti storitve vrednotene realno,« o svojem delu povedo v IR Image.

Luna TBWA

Luna TBWA je del globalne mreže TBWA, zato lahko ponudijo znanje in aktivnosti kjerkoli na svetu, obenem so pa tudi regijski center za celotno regijo Adriatic in lahko skozi svojo mrežo ponudijo regijske kampanje.

»Od ostalih agencij se razlikujemo po metodologiji razmišljanja, ki jo uporabljamo pri iskanju inovativnih in učinkovitih rešitev za svoje naročnike. Imenuje se Disruption™, kar pomeni, da s posebno metodologijo analiziramo, kakšne so ustaljene poti komunikacije, ki jih  nato s prelomno idejo, ki presega konvencijo, obrnemo v novo smer.« povedo v agenciji Luna.

Bodočim naročnikom svetujejo, da si sami ogledajo kakšno referenčno delo in tako ugotovijo, kaj lahko od agencije pričakujejo, hkrati se pa pustijo presenetiti. »Agencije pogosto pridejo do rešitev, ki si jih naročnik sprva težko zamisli, a so lahko zelo uspešne. Pri tem je zelo pomembno zaupanje in medsebojna kemija.«

Mayer McCann

Neradi se opredeljujejo kot oglaševalska agencija, saj njihove storitve presegajo marketinško opredelitev. Njihovi pristopi so integrirani, vključujoči in osredotočeni na potrošnika, kar zahteva kompleksen splet vseh tržno komunikacijskih aktivnosti. Za naročnike razvijajo produktne inovacije, 360-stopinjske komunikacijske kampanje, strateški razvoj blagovnih znamk, strategije odnosov z javnostmi in podporo pri koroporativni kulturi ter pozitivni interni klimi.

Pri delu z naročnikom stavijo na dober partnerski odnos in medsebojno razumevanje ter dodajo: »Naročnik mora vedeti, kaj želi doseči, znati mora opredeliti svoje poslovne cilje, od tu naprej pa svoje delo opravi agencija. Pri sodelovanju z agencijo je tudi zelo pomemben dober brief, saj lahko sicer le ugibamo, kaj bi lahko bilo všeč naročniku.«

Novelus

V zadnjih treh letih so se preoblikovali v t. i. all service agencijo. Vse storitve, ki jih potrebujejo njihovi naročniki, imajo v hiši. Tako ponujajo vse od spletnih digitalnih rešitev do vsebinskega marketinga in delujejo kot uradni partner Googlu. Prav tako imajo oddelek za odnose z javnostmi in marketinški oddelek, v hiši pa imajo tudi svoje oblikovalce in programerje.

»Naša konkurenčna prednost je, da lahko strankam iz Slovenije ponujamo znanje in izkušnje tudi na tujih trgih, kamor bi mnogi radi vstopili ali že vstopajo,« pove direktorica, Katja Gabrovec.

Kot svojo ključno prednost izpostavljajo tudi naziv 'butična agencija', kar pomeni, da se 100-odstotno posvetijo svojim naročnikom in kot prioriteto izpostavljajo zadovoljstvo naročnikov in ne denar. Stavijo na izkušnje s posameznimi ciljnimi skupinami in poznavanje posebnosti naročnikove branže, prav tako pa izjemen pomen pripisujejo medsebojni povezanosti z naročnikom in pozitvni energiji.

Pristop Media

Je medijska agencija, ki nudi pripravo medijskih strategij, kar vključuje analizo medijskega trga, analizo oglaševanja v izbrani kategoriji, analizo in definicijo ciljnih skupin ter izbor kanalov. Naročniku pripravijo predlog, kako bodo uporabili medijsko načrtovanje, zakup oglasnega prostora, postanalize oglaševanja in vodenje projektov na področju medijskih sponzorstev.

»Pristop Media je del večje skupine Pristop, ki nudi cel spekter poslovno-marketinških storitev, zato je naš pristop celosten,« pove izvršna direktorica, Barbara Modic. Kot prednosti izpostavljajo svoje kompetence in zavzetost ekipe, ki dela z naročnikom, kakovost raziskav in orodij, s katerimi medijska agencija deluje, ter referenčne projekte, ki jih lahko upravičijo z merljivimi in izjemnimi rezultati.

PIŠE: Urška Repina