STROKOVNO

Ni redko, da slišimo kako karizmatična oseba je nekdo, kako ta isti z neverjetno lahkoto vodi podjetje ali ustanovo in svoje zaposlene. Ob tem pa nam zlahka zdrsi z jezika … kako je pravzaprav rojen vodja. Pa je res? Je vodenje veščina, ki nam je položena v zibko? Ali pa skupek lastnosti in veščin, ki nas delajo dobre, boljše, vrhunske voditelje?

Drži, dobrega vodenja se lahko priučimo. Da bi namreč lahko kar najbolje vodili ljudi ni dovolj, da smo samo takšni kot smo z iskreno željo delovati in delati kar najbolje zase in za druge. Ključno je, da nas odlikujejo lastnosti, ki nas bodo kar najbolj podprle, da bomo učinkoviti pri sodelovanju s sodelavci, strankami, poslovnimi partnerji, da imamo visoko stopnjo čustvene inteligence, smo potrpežljivi, strokovni, obvladujemo delo z ljudmi, pri tem pa skrbimo za dobrobit sodelavcev in podjetja. A da bomo še boljši je pravzaprav nujno, da se nenehno urimo v komunikaciji, verbalni in neverbalni, se zavedamo pomena učenja in coachinga svojih sodelavcev, predvsem pa gradimo dober odnos.

Najpomembnejša spretnost je komunikacija

Vsak vodja mora znati dobro komunicirati s svojimi sodelavci. Zavedati se mora, da je kar 80 % njegovega službenega dela v komuniciranju, komunikacija mora biti vzpostavljena na vseh nivojih in v vse smeri. Vodja mora znati posredovati sporočilo, vedeti komu, kaj in kdaj, a obenem mora tudi slišati. Najslabše je namreč, ko zaposleni dobijo občutek, da jih nihče ne sliši. Premalo je poslušati, slišati pomeni tudi proaktivno ukrepati.

Neverbalna in verbalna komunikacija se pomembno dopolnjujeta

Že res, da je izjemnega pomena kaj sporočamo, pa naj gre za govorno ali pisno sporočilo, še pomembneje pa je, kako to naredimo in zavedanje … da neverbalni del naše celotne pojavnosti podpira povedano.  Zagotovo poznate rek, da slika pove več kot tisoč besed, kajne? Podobno je pri neverbalni komunikaciji, ljudje se bodo odzvali na to kaj bodo videli, občutili in pomislili med tem, ko boste govorili pri tem pa povedano velikokrat razumeli prav na podlagi vaše neverbalne prezentacije. Potrudite se torej, da bo vaše pripovedovanje iskreno in boste obenem tudi z držo, mimiko in celotno prezenco podpirali govorjeno.

Pomembno je nenehno učenje in usmerjanje

Tako kot je pomembno, da se kot vodje nenehno izobražujemo je pomembno tudi, da učenje omogočamo in k pridobivanju novih znanj spodbujamo svoje sodelavce. Premalo je namreč, da smo pridni in še vedno delamo po starih vzorcih, skozi učenje bomo morda ugotovili, da lahko marsikatero stvar pomembno izboljšamo. Velja tudi za naše sodelavce. Pri tem pa smo vodje kot trenerji, ki posameznike združujemo v zmagovalne time. Prepoznavamo, kje so posamezniki najboljši in ob kateri aktivnosti se jim zasvetijo oči, ko pa omahujejo pa jih kot dobri trenerji z motivacijo in spodbudo premikamo iz cone udobja ali usmerjamo po zanje neznani poti.

Vse se začne in konča pri odnosih

Dobre odnose gradimo zelo dolgo, premišljeno in počasi, iz dneva v dan, korak za korakom … zrušimo jih lahko v hipu. Razumete, kajne, kako zelo je pomembno, da jim posvečamo posebno skrb. Da bodo kar najboljši, gradite na zaupanju in poznavanju posameznika, ne pozabite, kar smo napisali nekaj vrstic višje, komunikacije je pomembna, sprejemajte in cenite drug drugega in nenazadnje ne izogibajte se konfliktom a rešujte jih konstruktivno.

Piše: Simona Lobnik Ambrožič, predavateljica, coachinja, svetovalka za vodstvene veščine in komunikacijo