STROKOVNO

Ljudje radi gledamo in pika. Že odkar smo bili dojenčki, radi gledamo. Slike in podobe v otroških knjižicah so bile prve, nad katerimi smo se navduševali, se iz njih učili in prejemali življenjske nauke. Najprej so nam bile ljube tiste z enostavnimi oblikami in osnovnimi barvami, ki smo jih takoj razumeli, nato takšne s kompleksnejšimi elementi iz našega okolja. Ko smo se naučili procesirati in razumeti podobe na papirju, pa nam je bolj zanimiva postala gibljiva slika.

In zakaj je temu tako? Znanost ima odgovor.

Približno 70 % prejetih informacij iz okolja prejmemo s pomočjo naših oči. V obdelovanje vizualnih informacij je vključenih skoraj 50 % naših možganov, kar nam omogoča, da lahko v manj kot desetinki sekunde dobimo občutek za prikazano sceno, subjekt, zgodbo, dogajanje, čustveni naboj in še kaj. V trenutku lahko zajamemo večino sporočila skoraj brez porabljene energije, medtem ko nam je branje pisane besede naporno in zamudno. Zato nam je vse vizualno bolj zanimivo in zabavno kakor pisano, ker nam je enostavno “lažje”.

Dobra fotografija je zelo pomemben del našega posla oz. podjetja. Je bistven pripovedni  element, ki na lahek način vzpostavlja želen odnos med našimi strankami in produktom ali storitvijo, ki jo ponujamo. Zato je še kako pomembno, da je kakovostna in sporoča to, kar mora.

Kakšnega fotografa izbrati?

Pri izbiri fotografa se je pomembno odločiti za takšnega, ki je za želen tip fotografije posebej izurjen in ima v tej smeri že nekaj izkušenj. Npr. za produktno fotografijo ne bomo izbrali poročnega fotografa, saj je že njegova oprema povsem drugačna. A  večina profesionalnih fotografov se ukvarja z več tipi fotografije. Najboljši nasvet je torej, da si ogledate fotografov portfolio in preverite, če so fotografije kvalitetne. Pri tem ne iščite nujno “svojega stila”. Če fotograf zna narediti kakovostne fotografije, bo najverjetneje znal narediti (ustvariti) tudi vaš stil.

Kako ločiti profesionalca od amaterja?

Profesionalni fotograf vas bo takoj zasul z vprašanji. Zanimalo ga bo vse – namen fotografije, vaša vizija in želje, stil, način uporabe fotografije, obseg fotografiranja, razpoložljiva sredstva, lokacija, kdo je vaša konkurenca, kakšna je vaša spletna stran oz. vaš CGP, kakšna so vaša načela, kako se želite predstaviti, kakšni so vaši načrti za prihodnost itd. Poskušal vam bo pomagati s svojimi idejami in predlogi ter najti rešitve za morebitne težave in dileme. K fotografiranju bo pristopil zelo načrtovano. Verjetno se bo še pred fotografiranjem želel z vami sestati, se morebiti seznaniti s predmetom fotografiranja, lokacijo, produkti ali celo ljudmi. Želel bo razumeti vaše potrebe in upoštevati želje. Morda bo celo želel narediti poskusno fotografiranje, ga z vami ovrednotiti in nato izvesti dejansko fotografiranje, upoštevajoč vse popravke ter izboljšave. Dobršen del svojega miselnega procesa bo vložil v ustrezno pripravo, da bo lahko ustvaril kar se da dobre in namensko reprezentativne fotografije. Profesionalni komercialni fotografi so posebej izurjeni za takšne izzive. So kakor oblikovalci – ponudniki celostnih vizualnih rešitev. Njihova sposobnost ni samo posneti lepe fotografije, ampak tudi kreirati zgodbo.

Dober fotograf bo znal iz vsake situacije, konsistentno, povleči kvaliteten končni produkt. Izoliral bo kvalitete in skril morebitne pomanjkljivosti. Končna fotografija bo najverjetneje tudi tehnično bolj kakovostna, torej primerne ostrine, uravnoteženih barv, z dobro kompozicijo, ustrezno prikazanim subjektom ali sporočilom, s primerno osvetlitvijo itd.

PIŠE: Gregor T. Bohinc, Zcukr.si