STROKOVNO

Mi vsi smo rezultat svojih delovnih navad. So te dobre ali slabe? Odločitev je naša. A dejstvo je, da ne glede na to kakšne so naše navade, teh ne moremo spremeniti kar čez noč.

Odločitev sprejmemo v hipu, da pa se ta trenutek spremembe dejansko zgodi pa lahko traja tedne, mesece, leta. Slabih navad ni enostavno zamenjati z dobrimi. Ko novo navado sprejmemo, še ni nujno, da jo bomo tudi povsem prevzeli. Raziskave kažejo, da traja več tednov, preden novo navado uzavestimo in ponotranjimo. Naše dobre ali slabe navade pa hote ali nehote vplivajo tudi na okolico. Še posebno če smo v vlogi vodje.

8 dobrih delovnih navad, ki nam lahko koristijo pri učinkovitem vodenju:

  1. Zdrav duh v zdravem telesu
  2. Usklajenost besedne in nebesedne komunikacije
  3. Držanje rokov in pravočasnost
  4. Produktivnost
  5. Dobra samoorganizacija
  6. Občutek za podrobnosti
  7. Doslednost do sebe in drugih
  8. Proaktivnost

Menedžerje smo povprašali kakšne so dobre delovne navade:

Valerija Špacapan Friš, Schenker Slovenija

»Sem velika podpornica vseživljenjskega učenja, novi izzivi in dosežki v poslovnem svetu me motivirajo. Menim, da mora biti posameznik za to, da je lahko uspešen, napreden. Vsaka oblika izobraževanja te namreč opremi z novim znanjem in izkušnjami, ki so pomembne za sprejemanje pravilnih poslovnih odločitev. Brez strasti za posel dela ne moremo dobro opraviti.  Ker sem hkrati poslovna ženska, mati, gospodinja, žena in prijateljica, moram vsak dan učinkovito usklajevati in koordinirati družinsko in poslovno življenje. Tudi ženske smo ambiciozne in da lahko spreminjamo prepričanje, da je logistika izključno posel moških, moramo biti fleksibilne, kreativne, dobro organizirane in pogumne. Verjamem, da kjer sta želja in trdna volja, je vedno tudi pot, ključ do uspeha pa so pogum, odločnost, vztrajnost, strast, timsko vodenje ter optimizem. Nekaterim ljudem je usojeno uspeti, drugi pa uspejo ker v to verjamejo in pogumno zgrabijo priložnost.«

Maksimiljan Pele, Adria Airways Tehnika

»Strinjam se, da so mnoge dnevne navade lahko tudi zelo dobre. Sam mednje zagotovo umeščam dnevni obhod po podjetju in hitre pogovore s sodelavci o poteku del na projektih pa tudi naključne pogovore s sodelavci, ki jih pri tem srečam. Ljudem veliko pomeni, da se z njimi pogovarjam, da opazim njihov trud pa tudi pomagam, ko pride do izzivov. So pa vrata moje pisarne odprta za zaposlene, vzamem si čas zanje in se potrudim, da jih ne le poslušam pač pa tudi slišim. Kljub menedžerski vlogi se mi zdi pomembno, da ohranjam stik z našo osnovno dejavnostjo. Dnevno tudi spremljam globalno stanje in spremembe v panogi vzdrževanja letal ter letalskih prevozov in sem v stiku s predstavniki naših strank.« 

Simona Lobnik Ambrožič

Več o dobrih praksah v slovenskih podjetjih v reviji Direktor.