STROKOVNO

V poznih devetdesetih letih sem se s kolegoma udeležila delavnice Pospešenega učenja. To je bila moja prva izkušnja s področja povečevanja učinkovitosti in učinka učenja s pomočjo razumevanja osnov delovanja naših možganov. Navdušenje nad tehniko je bilo takojšnje in nemudoma sem jo začela vključevati v svojo prakso in razvojne aktivnosti. Leta 2011, ko sem svoje podjetje vodila že dobrih 10 let, sem se odločila nadgraditi hitrost in učinkovitost naše učne dejavnosti.

Tako sem odkrila Stello Collins in Stellar Learning, kjer osnove pospešenega učenja združujejo z znanjem s področja nevrologije. Strankam tako nudijo zabaven način učenja, ki daje boljše rezultate.

Stello smo povabili v Slovenijo in še z 11 udeležneci smo z njo 3 dni preživeli v Kranjski Gori, kjer smo se učili, kako izpiliti tehniko Prijaznega učenja nasmiseln in učinkovit način. Pridobljeno znanje smo nato vključili v ponudbo našega podjetja.

Prijazno učenje temelji na 6 preprostih korakih:

  1. pripravljenost za učenje – kako se počutimo in kaj si mislimo o sebi, trenerju, temi in naši sposobnosti za učenje bo imelo neposreden vpliv na naš uspeh;
  2. sprejeti novo informacijo – novo informacijo lahko sprejmemo le s pomočjo naših čutov. Bolj ko so naši čuti stimulirani, močnejša bo učna izkušnja in lažje si bomo zapomnili ter uporabili pridobljeno znanje;
  3. smiselnost novega znanja – kot učenci smo edinstveni, kar nam omogoča, da se učimo na svoj način, upoštevamo svoje vrednote in motivacije ter uporabljamo svojo inteligenco in izkušnje;
  4. zapomniti si naučeno – kako uporabiti principe ohranjanja in priklica informacij, da bi zagotovili informaciji, da pride, ostane in jo je moč priklicati, ko jo potrebujemo;
  5. dokazati si, da smo se naučili – gre za spoznanje, da znamo in smo zmožni delati nekaj novega. To je ključno za naše samozaupanje,motivacijo in za to, da uporabimo, kar smo se naučili;
  6. prenesti naučeno v dolgoročni spomin in to uporabiti – novo pridobljeno znanje ne pomeni nič, če ga ne uporabljamo. Učenje je sprememba in zadnji korak jo olajša.

Kako lahko sami uporabite Prijazno učenje?

Koraki so preprosti in nemudoma lahko začnete eksperimentirati z novimi pristopi ter tako preverite, kakšne spremembe prinašajo.

  • govorite z ljudmi pred delavnico, da jim pomagate povzeti njihove prednosti in slabosti na določenem področju. To jim bo v pomoč pri zastavljanju cilja, ki ga želijo doseči na delavnici;
  • delavnica naj vključuje vse čute (s plakati, video posnetki, diskusijskimi skupinami, aktivnostmi »vprašanj in odgovorov«, čokolado za stimulacijo seratonina, odišavljenimi pisali, konkretnimi primeri ipd;
  • kviz za preverjanje znanja na koncu seminarja in nagrada tistemu z največ pravilnimi odgovori;
  • pogovorite se z ljudmi po delavnici o njihovih akcijskih načrtih. Naj povedo, kaj so spoznali med delavnico, kaj bi jim pomagalo, da bi svoje aktivnosti vnesli v prakso in kdaj bi želeli z vami ponovno preučiti napredek.

Več primerov najdete v novi Stellini knjigi Neuroscience of Learning and Development, lahko pa si prenesete našo brezplačno e-knjigo o Prijaznem učenju, ki se imenuje How to Begin with The Brain in Mind www.fastforwardonline.com.

PIŠE:  Pam Welsby,  Fast Forward International d. o. o.