LIFESTYLE

Hiter tempo življenja, prisilna drža med delom, nepravilno sedenje in obilica dela nas prisilijo v položaje, ki telesu niso naravni. Posledično prihaja do prevelike dejavnosti in preobremenitve določenih mišičnih skupin in nasprotno do prevelikega raztega (premajhne dejavnosti) drugih mišičnih skupin. Vse to pa vodi do glavobolov, bolečin in slabšega počutja.

Marsikaj si lahko olajšamo s pravilno držo, pravilnim sedenjem in postavitvijo pisarniške opreme, kot so nastavitev stola, višina zaslona, pisalne mize, uporaba miške, tipkovnice itn.

Nepravilno sedenje

Pri nepravilnem sedenju je največkrat težava ta, da telo ni v osi, s tem pa prihaja do preobremenitve mišic vratu, prsnega in ledvenega dela hrbtenice. Ker je zadnji del vratnih mišic preraztegnjen, prihaja do točkovne obremenitve specifičnih mišic in vretenc, s tem pa do večje verjetnosti za razvoj degenerativnih bolezni, kot je obraba vratnih vretenc. Kadar pa so ti vplivi dolgotrajni, lahko pride do trajne degeneracije na mišicah in kosteh (npr. poudarjena vratna krivina).

 

Vsakodnevna vadba na delovnem mestu

Večini negativnih vplivov se lahko izognemo z izvajanjem vsakodnevnih vaj – le nekaj minut dnevno! Te vaje vključujejo raztezne vaje, vaje za stabilizacijo hrbtenice, vaje za krepitev specifičnih mišičnih skupin in vaje za mobilizacijo (razteg) živčnih struktur (živca).

V primeru, da pri roki nimamo posebnih pripomočkov, lahko kljub vsemu vsak dan naredimo nekaj preprostih vaj:

  • zravnano sedemo in z glavo 10-krat zaokrožimo v vsako smer,
  • naredimo nekaj nagibov glave v stran (približamo uho rami),
  • aktiviramo vratne stabilizatorje (potegnemo glavo rahlo navznoter in navzgor – kot bi želeli narediti podbradek),
  • 10-krat glavo obrnemo v vsako smer,
  • zaokrožimo z rameni,
  • nekajkrat močno stisnemo skupaj lopatice in jih zadržimo 5 sekund,
  • dvignemo roke nad ravnijo glave,
  • vsaj enkrat na uro vstanemo in se sprehodimo po pisarni,
  • za boljšo prekrvavitev 30-krat močno stisnemo in sprostimo pesti.

Zaplete prisilne drže lahko preprečimo s preprosto, vsakodnevno vadbo in tako vzdržujemo dobro počutje. 

Nikola Strnad, dipl. fiziot., APM Pot do zdravja

Več o zdravem načinu življenja redno v naši reviji Direktor. Naročite si jo lahko TUKAJ.