LIFESTYLE

Po podatkih svetovne zdravstvene organizacije je stres ena večjih zdravju škodljivih nevarnosti 21. stoletja. Že vsaka tretja oseba naj bi doživljala simptome stresa. Ocenjujejo, da so bolezni, ki so povezane s stresom, vzrok za okoli 70–90 % vseh obiskov pri zdravniku.

Zelo pomembno je, kako se bo posameznik odzval na stres. Slednje pa določajo njegova osebnost, življenjska naravnanost, pretekle izkušnje, znanje, telesna pripravljenost in trenutne okoliščine. Kaj lahko storimo? Povečamo lahko našo odpornost proti stresu.

Na stres se torej lahko pripravimo in poskrbimo za sprostitev takrat, ko smo mu izpostavljeni. Redna telesna aktivnost bo pozitivno vplivala na nas, saj ima gibanje številne pozitivne učinke. Športna rekreacija v fitnesu pod vodstvom osebnega trenerja je ena od oblik nadzorovane vadbe, kjer se hitro pokažejo pozitivni učinki vadbe. Zaradi redne telesne aktivnosti in posledično dobre telesne pripravljenosti smo bolj motivirani za vsakodnevne izzive, delo, imamo več energije in se bolje počutimo. »Prav tako ne gre zanemariti ostalih učinkov vadbe, kot so izboljšana telesna drža in mišični tonus, večje zavedanje lastnega telesa, boljše ravnotežje in koordinacija ter izboljšana miselna koncentracija in s tem manj stresa,« poudarja Marko Geršak, mednarodni fitnes strokovnjak in osebni trener, ustanovitelj in koordinator Bodifit® programa.

Dr. Bojan Lovše, specialist medicine dela in športa, pravi: »Kronični stres pomeni za naše telo stanje stalne pripravljenosti na akcijo, povečano mišično napetost (zakrčenost mišic), povišan krvni tlak, hitrejši utrip srca, povečan nivo energetskih elementov, kot so maščobe in sladkor v krvi, miselno napetost in negotovost – strah. Rekreacija, gibanje in aerobne aktivnosti so tiste oblike, ki celostno vplivajo na srčno-žilni sistem, usmerjeno možgansko aktivnost in kostno mišično relaksacijo. Za obvladovanje kroničnega stresa in njegovih posledic so najprimernejše naslednje oblike telesne aktivnosti: organizirana aerobna vadba, nadzorovana vadba v fitnesu, plavanje, hoja, tek in kolesarjenje.«

Sodoben način življenja pa ne prinaša zgolj negativnih učinkov stresa, ampak negativno vpliva tudi na našo hrbtenico. Ste kdaj pomislili, koliko pravzaprav presedimo? Sedimo, ko zajtrkujemo, v službi, na poti domov, pri obrokih, tudi ko zaspimo, ležimo v zakrčenem položaju, ki spominja na sedenje. Največ težav imajo ljudje predvsem zaradi nepravilne drže, nepravilnega gibanja, prevelike obremenjenosti in nepravilne drže na delovnem mestu, debelosti in stresa, ki še dodatno obremenjujejo kostni in mišični sistem. Izkušnje kažejo, da je gibanje, ki je zasnovano tako, da se redno vzpostavlja ravnovesje mišic, edina oblika preventive.

V današnjem neusmiljenem tempu življenja, v katerem vladajo stres, natrpani urniki, kratki roki in veliko oz. preveč obveznosti, ljudje pozabljamo nase. Pozabljamo na svojo ključno zgodbo – zdravje, zdravo fit telo, stabilno, močno in gibljivo hrbtenico, ki je steber naše moči, naše drže, našega telesa. Pozabljamo, da brez zdravega telesa ne bomo zmogli slediti tempu današnjega življenja. Zato moramo ukrepati takoj. Začnimo danes in vztrajajmo za stabilno, močno in gibljivo prihodnost!

Bodifit® program (www.bodifit.net) ponuja vadbene programe za podjetja in poslovneže, ki želijo spremeniti svoj način življenja in – ustvariti boljšega. Eden zanimivejših programov, za katerega se odloča vedno več podjetij, je BUSINESS FIT IZZIV, ki vključuje 5 tednov neomejene vadbe, testiranje telesne sestave na vrhunski medicinsko-diagnostični napravi InBody pred pričetkom in ob zaključku programa ter pripravo individualnega vadbenega programa. Več informacij: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. .

Vzemite svojo prihodnost v svoje roke! Odločite se za najmočnejše orožje proti stresu. Gibanje.