LIFESTYLE

Nekoč je bila pisarna zgolj delovno okolje, v katerem smo preživeli osemurni delavnik. Danes v njej marsikdo preživi pretežni del kakovostnega dnevnega časa.

Tu se izvajajo pisarniške, upravne in administrativne naloge, opravljajo storitve za poslovne partnerje in stranke, organizirajo srečanja. Zato je pred opremo smiselno pomisliti o temeljnih potrebah zaposlenih, pa tudi o tem, kaj bomo s končnim oblikovanjem sporočili strankam. Cilj poslovnih prostorov je tudi ta, da se ob obisku poslovni partnerji počutijo sproščeno in dobrodošlo, hkrati pa jim mora takšen prostor dati vtis organiziranosti in uspešnosti.

Ustrezna oprema ima velik vpliv na učinkovitost dela in počutje ljudi, ki se zadržujejo v nekem prostoru. Eden od najpomembnejših dejavnikov, ki pomembno vplivajo na oblikovanje ustreznega pisarniškega ambienta, je pisarniško pohištvo. Tudi zato naj bo eno od glavnih vodil izbire pisarniškega pohištva naše dobro počutje, kar bo posledično vplivalo na večjo produktivnost, kreativnost, boljše razpoloženje in večjo pripadnost zaposlenim.

Pisarniško pohištvo po najnovejših modnih smernicah ali pisarna v klasičnem stilu?

Preden se lotimo oblikovanja pisarniških prostorov, moramo narediti temeljito analizo  prostora in potreb bodočih uporabnikov. Razmisliti moramo o tem, v kakšnem okolju ljudje radi delajo. Pisarna je delovno okolje, ki mora biti funkcionalno in zdravo, oprema pa mora zagotavljati udobje in učinkovitost.

Osnovni komponenti pisarniškega delovnega okolja sta delovna miza in stol. Na stolu in za mizo preživimo večino delovnega časa, zato je pomembno, da je tovrstno pohištvo prilagojeno našemu telesu. Pri izbiri kakovostnega pisarniškega stola moramo biti pozorni, da naslonjalo nudi oporo srednjemu in spodnjemu delu hrbtenice, predvsem pa, da se stol prilagaja telesu. Oblazinjen del naj bo iz naravnih materialov, ki omogočajo kroženje zraka in dovajanje toplote. Priporočljivo je, da za sedenje uporabljamo vrtljive stole – vrtiljake in vrtljive naslonjače.

Pisarniška miza naj se prilagaja človeku in ne obratno.

Osnovni kriterij za pravilno izbiro delovne površine – pisarniške mize naj bo, da se slednja prilagaja človeku in ne obratno. Delovna miza naj ne bo iz snovi, ki so na dotik hladne. Velikost delovne površine pa naj ne bo manjša od 80 x 120 centimetrov. S tem omogočimo primerno razmestitev zaslona, tipkovnice in ostale opreme. Višina pisarniške mize naj bo največ 75 centimetrov in najmanj 72 centimetrov, pod njo pa mora biti najmanj 60 centimetrov prostora v globino, 58 centimetrov v širino in višino. Sodobne pisarniške mize imajo zaobljeno obliko, ki pri delu omogoča lažje gibanje in hitrejši dostop do vseh pripomočkov, ki jih potrebujemo pri delu. Vedno bolj uporabni so tudi premakljivi predalniki pod mizo, s katerimi lahko preprečimo, da miza postane prostor za odlaganje. Miza naj bo predvsem praktična in urejena, ker je tudi to odraz našega spoštovanja do dela. 

V modernem načinu poslovanja se vedno bolj uveljavljajo fluidne zasnove pisarniških prostorov. To pomeni, da imamo v enem prostoru več delovnih mest, ki jih lahko ločimo z uporabo predelnih sten in pisarniških pregrad. S tem dosežemo določeno stopnjo zasebnosti, ker pa delovni prostor ni pregrajen s fiksnimi stenami, je mreženje med timom lahko večje. Uporabne so tudi premične stene, ki so priročna rešitev za enostaven in hitro pridobljen intimen prostor za sestanke, zaupne poslovne pogovore, predstavitve in podobno.

Poleg funkcionalnosti ne smemo pozabiti na estetiko našega delovnega okolja in dobro počutje zaposlenih. Pisarna je delovni prostor, v katerem na uslužbenca vplivajo različni vplivi, zrak, svetloba, barve, hrup, sevanja itn. Vsi ti vplivi naj bodo čim bolj prilagojeni človeškim potrebam in s tem lahko pričakujemo večjo storilnost in možnost zmanjšanja obolenj.

Pisarna je prostor, v katerega bo vstopil naš poslovni partner, je prostor v katerem se snujejo ideje za uspeh podjetja, poskrbimo, da bo to dobro ogledalo našega podjetja.

PIŠE: Karmen Hozjan