LIFESTYLE

Predstavljajte si mulca, ki je komajda naredil vozniški izpit in po nekaj mesecih v roke dobil ključe novega audija TT s 130 kilovati moči. Samo za en krog, da se razumemo. To je bilo leta 1998, mulc sem bil jaz, audi pa hiter kot raketa, ker sem bil navajen na fiata uno s 33 kilovati moči. Pravzaprav me še danes čudi, da mi je prodajalec zaupal ključe ...

No, mulc sem se v tem času malce postaral in izgubil kakšen las, TT pa ostaja čisto svež, ampak tole je tretja generacija, torej je dobil že dve veliki lepotni operaciji, jaz pa še nobene. V grobem ostaja prepoznaven, še vedno pa močno spominja na prejšnji model. Dejansko je nov le nos, ki je skupaj z LED-lučmi brutalen skoraj kot pri R8, in si ga kar predstavljam, recimo, v rumeni?

Morda bo kdo ob pogledu nanj pomislil, da gre za napornega športnika, ki vas bo mučil s pretrdim podvozjem in neudobnim položajem za volanom. No, v tem primeru se ne bi mogel bolj motiti. Nizka streha sicer poskrbi za športno utesnjen občutek, ampak je prostora več kot dovolj, sprednja sedeža pa sta zelo udobna, kljub temu, da znata konkretno objeti. Zadaj sta sicer dva stola in prostora je več kot v Peugeotovem RCZ-ju, vseeno pa sem bil na enem od njih precej podoben sardini v konzervi. Je pa prtljažnik kar precejšen, čeprav plitek, tega najbrž niste pričakovali.

Preglednost je solidna, sedež dovolj udoben in nikakor pretrd, predvsem pa podvozje ni športno utrujajoče. Predvsem pa je notranje okolje fantastično, z režami, ki izgledajo kot turbine z digitalnimi zaslončki, pa z velikim zaslonom pred voznikom, ki sicer zahteva malce privajanja in je edini v kabini. V bistvu sam položaj zaslona lepo nakazuje, da je TT avtomobil za voznika, ki mu je dejansko vse podrejeno. Sovoznik se bo s škiljenjem levo namučil že z nastavljanjem navigacijske naprave.

Razvajeni boste sigurno posegli po samodejnem menjalniku, ampak v ta avto ročni bolj paše. Če si kupiš avtomobil za uživanje, je pač treba malce delati. Menjalnik je hiter in natančen, le ročica ni dovolj čvrsta in je celo oddajala nadležne, škripajoče zvoke. Sicer pa je občutek na volanu odličen in komaj čakaš zavoje. Avto lepo leži, informacij je ogromno, hkrati pa sploh ni naporen ali agresiven. To se mi zdi njegova največja prednost - nenapornost - in brez težav ga bo vozila tudi nežnejša roka. Tudi daljše poti so mala malica.

Čeprav je dvolitrski dizelski agregat s 135 kilovati sila zmogljiv, se mi zdi ena manj prepričljivih stvari v paketu. Moje mnenje je, da si dokaj športen in predvsem zelo ozko uporaben avtomobil za 56.000 EUR, kolikor stane ta TT, zasluži bencinski motor. Varčevanje z gorivom naj nikakor ne bo prioriteta. Manjkata mu zvok in veselje do vrtljajev, to pa sta dva od pomembnejših elementov pri užitku. Ja, saj ima veliko navora in 135 kW moči poskrbi, da lepo potegne, ampak je dolgočasen. Testni TT je imel še nastavljivo podvozje in v načinu dynamic je motor sicer spremenil zvok (preko zvočnikov), a ne dovolj, da bi bil zanimiv. Zlahka pa porabi le okoli pet litrov, kar je krasno in skoraj na meji verjetnega. Pač, pozna se, da je avtomobil nizek in lahek in tudi ukrepi ultra, ki jih ponujajo pri Audiju, očitno delujejo.

Takšen audi TT ni več tako hiter, kot je bil prvi v primerjavi s prometom takrat. Niti po občutku niti za današnje standarde. Audi zato ponuja še močnejše izvedenke, tale pa je za tiste, ki predvsem uživate v vožnji in morda letno naredite veliko avtocestnih kilometrov, ne lovite pa desetink na dirkališčih. Ampak, tudi za vas velja, vzemite katerega od turbobencinarjev, boste hitro videli, zakaj.

tehnični podatki: audi TT coupe 2.0 TDI ultra
vrsta motorja: turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm: 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min: 135 (184) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min: 380 od 1.750 do 3.250
menjalnik: ročni, šeststopenjski
pogon: na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4177 x 1832 x 1353
medosna razdalja v mm: 2505
prtljažnik v litrih: 305
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1340 (325)
največja hitrost v km/h: 241
pospešek 0-100 km/h v s: 7,1
poraba (po normah EU) v l/100 km: 4,9/3,7/4,2
poraba na testu v l/100 km: 6,6
cena osnovnega vozila v EUR: 38.190
cena testnega vozila v EUR: 38.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 56.621
Konkurenca:
Verjeli ali ne, pri iskanju pravih konkurentov smo se kar namučili, saj je dejansko edini, ki mu meša štrene, peugeot RCZ. Ne, da mu konkurira s kakovostjo, da ne bo pomote, predvsem s ceno, saj je v povprečju cenejši za zajetnih 20 tisočakov. Dobite pa praktično enako vpadljiv avto, če ne še celo bolj. Saj je smisel razpoznavnost, kajne? No, tu je še nissan 370Z, ki pa se pri nas sploh ne prodaja.
PIŠE: Anže Jereb, Volan, FOTO: Gašper Miš, Volan