PRIMERI DOBRE PRAKSE

Simbioza med naravo in plastiko

Po skromnih začetkih, ukvarjali so se z injekcijskim brizganjem za potrebe Gorenja, je Plastika Skaza danes večkrat nagrajeno znano mednarodno podjetje, prisotno v kar 52 državah. 

Inovativnost, drznost, okoljska osveščenost in dolgoletna vizija

To so ključne značilnosti izjemno uspešnega in večkrat nagrajenega družinskega podjetja Plastika Skaza, ki se ukvarja z razvojem in brizganjem plastike ter predelavo plastičnih mas. Letos obeležujejo že 38 let delovanja. Direktorica podjetja, Tanja Skaza, je vajeti podjetja prevzela pred sedmimi leti in z nekaj več kot 250 zaposlenimi lani pridobila naziv Zlata gazela 2014, sama pa postala Mlada managerka 2014 ter Naj managerka jugovzhodne in srednje Evrope. Ob uspešnem poslovanju s tujino in sodelovanju z multinacionalkami smo s Tanjo govorili predvsem o sodelovanju s tujimi podjetji, prodoru slovenskih podjetij na tuje trge, pomenu konstantnih inovacij in zavzetih zaposlenih ter nenehni želji po osvojitvi novih izzivov.

Več kot 90 odstotkov svojih izdelkov izvažajo v tujino, na trge Evrope, Rusije, ZDA in Kitajske

Na vprašanje, kakšne so bile prve izkušnje poslovanja s tujino in kakšne nasvete bi dali slovenskim podjetjem, ki si želijo delati s tujimi podjetji, Tanja Skaza odgovarja:

»Posel delamo ljudje. Ni pomembno, v kateri državi smo, in ni pomembno niti, koliko milj smo oddaljeni drug od drugega. Pomembna je samo energija med ekipami ter edinstven produkt in znanje prodajalca, da je sam ob točno določenem trenutku sposoben z ekipo rešiti natančno tisto težavo. Veščine prodajanja, veščine poslušanja in slišanja ter sposobnost hitre rešitve so ključ do uspeha. Internacionalizacija je logična posledica ob hitri rasti podjetja, ki se lahko v prihodnosti nadaljuje z morebitno združitvijo konkurenčnega podjetja za doseganje še boljših in hitrejših rezultatov. Prvi posli v tujini so se začeli preko razpisov, kjer smo z neverjetnim servisom, zaupanjem in konkurenčnostjo dosegali izjemno dobre rezultate. Razvoj smo nadaljevali v smeri projektne in rešitvene prodaje, kjer smo z našim znanjem dosegali prihranke na strani partnerja. Nič ne skrivamo. Smo izjemno odprti in radi delimo znanje. To je tudi del naše strategije in preverjeno funkcionira.«

Organko, pametni kuhinjski koš za ločevanje bioloških odpadkov

Lončki, ki jih izdelujejo, so del trendovske linije kuhinjskih izdelkov C!Cuisine, ki jo lahko kupite v kar 32 državah. Razvili pa so še eno blagovno znamko, Organka, pametni kuhinjski koš za ločevanje bioloških odpadkov, s katerim so prisotni v 24 državah. O idejnem procesu, ki je vodil v njun nastanek, direktorica podjetja pove:

»Znamčenje je prihodnost. Je naš fokus in nekje je bilo treba začeti. Že pred vstopom v podjetje sem živela zgodbo blagovnih znamk, spoznala sem način življenja znamčenja ter vse pluse in minuse, ki jih takšen preobrat prinese s sabo. Bila sem samo pobudnik celotnega koncepta, ekipa je sledila. Razvijali smo blagovne znamke. Danes sem na to izjemno ponosna, veliko napak smo naredili, ogromno smo se naučili, najbolj pomembno pa je to, da se nam fokus ni spremenil. Še vedno verjamemo, da smo na pravi poti, rezultati to potrjujejo, razvoj pa samo malo spreminjamo v smeri korporativnega znamčenja Skaza, kjer DNK naše blagovne znamke nadaljujemo v smeri vračanja k naravi. Pomeni, da si vsi bodoči izdelki morajo zaslužiti, da nosijo ime Skaza z vidika, da so funkcijsko dovršeni, vedno pa vsebujejo pridih narave, kar pomeni, da vsebujejo pametne materiale ali napredne inovativne procese v fazi proizvodnje. Od fokusa ne odstopamo, živimo z vizijo, kar dokazuje tudi naš pametni koš Organko, s katerim na enostaven način pridobimo kompost prve kakovosti, tekočino za odtoke ter hkrati gnojilo za zelenjavo in rožice tako v stanovanju kot v hiši. Je hkrati iz reciklirane plastike in odličen primer zaprtega cikla produkta. Je produkt prihodnosti.«

Navdih so ljudje

Vizionarski pristop je torej pripeljal do idej za obe blagovni znamki. Na naše vprašanje, od kod črpa navdih, je Tanja Skaza odgovorila: »Moj navdih so ljudje. Vse, kar delam v življenju, je zato, da vidim srečne, nasmejane in uspešne obraze. Dobiček in vse ostalo pride samo od sebe,« in nam zaupala še načrte podjetja za naslednjih pet let:

»Načrti so izredno ambiciozni in zelo povezani z vizijo podjetja. Smo tik pred uradno predstavitvijo glavne korporacijske vizije in poslanstva, ki ga živimo že nekaj časa, sedaj smo ga samo še ubesedili. Vizija nas vodi v simbiozo med naravo in plastiko, poslanstvo pa nas uči, da je narava izjemno pametna in tudi izdelki pod blagovno znamko Skaza ne smejo biti izjema. Združujemo korporativni nivo komunikacije v enotno znamčenje pod imenom Skaza, gradimo izvrsten team za vse bodoče rezultate in živimo s spremembami. Spremembe so postale naša stalnica.«

PIŠE: Eva Vivola