PRIMERI DOBRE PRAKSE

Delaj dobro in dobrodelno

Turistična agencija Sonček »sije« na slovenskem turističnem trgu 23 let. Pravijo, da okroglih obletnic ne obeležujejo, saj so zazrti zgolj v prihodnost. Preteklost sestavlja mozaik lepih spominov na uspešno in prijetno delo, vse njihove moči pa so usmerjene v razvoj, v nove ideje in prilagoditve ponudbe sodobnemu popotniku. Danes zaposlujejo 98 ljudi in dajejo delo še mnogim zunanjim sodelavcem, največ s področja animatorstva in vodenja.

Radi se pošalijo, da pri njih prodajajo »vse pod soncem«. Paleta počitnic iz njihove ponudbe je zaradi povezovanja z drugimi agencijami in kot posledica franšize z evropskim velikanom TUI-jem tako rekoč neomejena. A vendar so ponosni, da so med slovenskimi agencijami prav oni tisti, ki v slovenske hotele pripeljejo največ Slovencev. Čeprav veljajo za tipično »outgoing« agencijo, dajejo poseben poudarek ponudbi slovenskih počitniških krajev. In kaj je njihov največji kapital? »Zaposleni,« brez pomisleka pove Nataša Jeza Kotnik, vodja marketinga in PR agencije Sonček.

Tako se je začelo …

Začelo se je tako, da sta lastnika agencije, Miro Primorac in Filip Tobias, pričela s prodajo turističnih aranžmajev na obroke brez obresti. Takrat se je na veliko plačevalo s čeki. In ker je bil Sonček prva agencija s takšno ponudbo, je bil razvoj bliskovit. Če ste prvo leto v Sončku lahko kupili le počitnice v Umagu, Poreču ali Vrsarju, so se že čez dve leti začela povezovanja z organizatorji potovanj čez mejo. Bogatila se je ponudba in odpirale so se nove poslovalnice. Danes jih je po vsej Sloveniji 16, imajo tudi velik klicni center, ki skrbi za telefonske in spletne rezervacije. Uprava ima vitko strukturo, le nekaj ključnih ljudi skrbi za produkcijo in upravljanje podjetja. Nataša Jeza Kotnik pravi, da imajo najbrž najbolj delovna direktorja daleč naokoli. Predstavljata srce podjetja in najboljši možen vzor zaposlenim, postavljata smernice razvoja in si še vedno želita novih izzivov.

Največji kapital so zaposleni

»V turizmu je tako, da tudi na videz največji konkurenti dobro sodelujemo,« razlaga Nataša Jeza Kotnik. »Sodelovanje daje sinergijske učinke, s skupnimi močmi je organiziranih več potovanj in zadovoljnih več potnikov. In marsikdo od naših partnerjev je priznal, da so zaposleni naš največji kapital. Nekateri pošiljajo v naše poslovalnice skrite nakupovalce, da bi se učili naših postopkov in načina dela z ljudmi. A najbrž je vsem jasno, da se odlični svetovalci v turističnih agencijah ne rodijo takšni. Odlični postanejo zaradi veliko izobraževanj, študijskih potovanj, dovršenih delovnih postopkov in predvsem – veliko gostov, ki jih pošljejo na počitnice. Vsak pretkan prodajalec se največ nauči prav od svojih gostov. Vsi naši gostje so »skriti nakupovalci« v hotelih, ki jih obiščejo in nam prinašajo najbolj sveže informacije. Vzpostavili smo delovni proces, kjer ni odvisno le od samoiniciative zaposlenih, če se bodo do teh informacij dokopali, pač pa je preverjanje zadovoljstva del njihovega vsakdanjega dela. Čeprav je v glavah ljudi miselnost, da vse manj ljudi vstopi v agencijo in da se prodaja počitnic seli na splet, dejstva kažejo, da temu le (še) ni tako. Ljudje splet uporabijo kot vir informacij, na koncu pa večinoma želijo še vedno slišati potrditev ali nasvet strokovnjaka in plačilo izvesti v agenciji. V Evropi po višjem odstotku spletnih rezervacij izstopa zgolj Velika Britanija, drugje pa večino počitnic še vedno kupujejo v turističnih agencijah. In to je točka, kjer se lahko turistične agencije bistveno razlikujemo med seboj. Ljudje danes vstopijo v turistično agencijo »do zob oboroženi« z informacijami, zato hitro prepoznajo strokovnjaka. A strokovnost še zdaleč ni dovolj. Delovno mesto v turistični agenciji zahteva tudi veliko tistih človeških značilnosti, recimo jim kar danosti, s katerimi se človek rodi. Naši sodelavci so razumevajoči, čuteči in optimistični. Postavljeni so pred nalogo vživeti se v kupca ter prepoznati njegove želje in pričakovanja. To ni vedno lahko. Ljudje bi pogosto potovali po najnižjih cenah, njihova pričakovanja pa so visoka. Odkrita beseda je seme za dolgoročno sodelovanje z našimi gosti,« pove Nataša Jeza Kotnik.

Dobrodelni že več kot 20 let

Razen klasičnih internih izobraževanj, predavanj povabljenih predavateljev na najrazličnejše teme ter študijskih potovanj, prirejajo v Sončku tudi manj formalna srečanja za zaposlene. Dve takšni se zgodita ob izidu novih katalogov dvakrat na leto. Po predstavitvi novosti je preostanek dneva namenjen druženju, večkrat tudi s povabljenimi hotelirji in drugimi poslovnimi partnerji. Poletni piknik in novoletno »Sončkovanje« sta še dve takšni srečanji. In prav novoletno srečanje je tisto, ki vsako leto obudi med zaposlenimi dobrodelnost. Turistično agencijo Sonček marsikdo poveže z dobrodelnostjo, saj že dvajset let organizira razne dobrodelne akcije. Njihova prva takšna akcija je bila skupaj z Radiem City, kjer so leto za letom zbirali denar za Društvo za cerebralno paralizo Sonček. Ime Sonček je povezalo društvo in agencijo, da se je pričelo to dolgoletno sodelovanje in zbiranje sredstev za delovne terapije, obnovo prostorov in voznega parka itd. Bilo pa je tudi mnogo drugih, ki jim je agencija Sonček pomagala z zbranimi prispevki svojih gostov. Mnogim so izkazali podporo z nakupom izdelkov, ki so jih kasneje podarili svojim gostom (Društvo za cerebralno paralizo, Center za varstvo in delo Golovec, eko-socialna kmetija Šalovci idr.). A šli so še korak dlje. Zaposleni so neposredno prispevali ob tragediji po cunamiju in ob velikih poplavah v Bosni in Srbiji. Vsako leto pa na novoletni zabavi priredijo srečelov, kjer se izkupiček podeli v dobrodelne namene. Ponavadi so poiskali kakšno pomoči potrebno družino, darovali so Anžetu in Eneju, dvojčkoma s cerebralno paralizo, prispevali so za terapije upokojeni sodelavki z multiplo sklerozo, letos pa so denar namenili Tomažu Ahačiču – Foglu, ki jim je še lani pel na novoletni zabavi, letos pa je hudo zbolel in ostal brez vseh sredstev.

In prav to je sporočilo vodstva podjetja zaposlenim in tudi sporočilo Sončka širši javnosti: ostani človek človeku.

»Ljudje moramo ostati človeški in prav je, da okolico večkrat spomnimo na to,« pravi Nataša Jeza Kotnik. »Delo v turizmu je vedno bilo in vedno bo – delo z ljudmi. Empatija je tu enakovredna kisiku, ki ga dihamo. Ljudje iščejo človeški stik, tudi ko gre za počitnice. Ni jim do generiranih podatkov na spletu, želijo slišati osebno izkušnjo, želijo izraziti svoje dvome, skrbi, pričakovanja. Želijo počitnice, ki so pisane na njihovo kožo. Želijo predvsem, da je nekomu mar, kako bo potekalo njihovo potovanje in da bo nekdo vsak trenutek bdel nad tem. Po prihodu domov z veseljem delijo dobro in manj dobro z nami. In ob vsakem naslednjem obisku vedo, da njihova pričakovanja že dobro poznamo, zato zaupajo našim nasvetom in usmeritvam. Svoje sodelavce in širšo javnost tudi skozi dobrodelne akcije spodbujamo k takšnemu razmišljanju – da je treba ostati človeku človek.«

Odličnost in zanesljivost

Turistična agencija Sonček ponosno nosi tri aktualna odličja: Trusted Brand, Best Buy Award in Excellent SME.

http://www.sonchek.com/storitve-in-kontakt/odlicnost-in-zanesljivost

PIŠE: Katja Dadič, izvršna urednica, FOTO: Grega Neuvirt