KOLUMNE

Vaša adrema je vaš največji poslovni kapital. Jo sploh imate?

Konference, poslovni forumi … sliši se čudovito, a kolikokrat, roko na srce, ste šli na dogodek in na koncu odšli s slabim občutkom, da ste izgubili zgolj tri ure svojega dragocenega časa?

Na poslovne dogodke gremo v prvi vrsti zato, da se mrežimo! Zapomnite si nekaj – prav vsak udeleženec pride z namenom sklenitve kakšnega posla. Čemu torej zadržanost? Se bojite zavrnitve?

Naučila sem se, da se veščina mreženja gradi z leti – nič namreč ne pride čez noč. Da smo popolnoma sproščeni, moramo biti v prvi vrsti zadovoljni sami s seboj in s poslom, ki ga opravljamo. Samozavest se vedno opazi in nam nemudoma izboljša izhodišča ter omogoči nove poslovne priložnosti. So na mreženju poslovneži z višjimi nazivi? Nič zato – vi ste prav tako pametni, sposobni in inovativni, zato kar pogumno!

Eno izmed zlatih pravil, ki se ga strogo držim, so vizitke! Te imam zmeraj s seboj. Menim, da je preprost vizitnik nujna oprema vsakega poslovneža. Pogovor z zanimivim potencialnim partnerjem ali stranko bo pozabljen, če ne boste poskrbeli, da bosta ostala povezana. Podatke z vizitk mi v administraciji obvezno pretipkajo v elektronsko obliko, e-adremo svojih poslovnih kontaktov vodim zelo skrbno, prav tako na družbenih omrežjih … še vedno se je izkazalo, da mi je skoraj vsak kontakt prišel prav ob kakšni priložnosti. Ko prejmete vizitko, ne recite: »Poslal vam bom kontakt na e-mail,« če tega resnično tudi ne boste storili. Nikar ljudem ne dajajte lažnega upanja.

Naučite se tudi reči: »Ne, hvala.« Če vas storitev ali sodelovanje s kom ne zanima, ne obljubljajte, da boste razmislili … če niste zainteresirani, to tudi vljudno povejte ali napišite. Prihranili boste živce in čas sebi, pa tudi osebi, ki je na drugi strani.

Na dogodku sedete stol ali dva stran od najbližjega udeleženca, če ga ne poznate, kajne? Čemu neki? Vsi so prišli, da bi se pomrežili, zato pristopite, se predstavite in ponudite svojo vizitko. V veliki večini primerov boste tudi vi prejeli vizitko od sogovornika in tako dobili priložnost prijetno pokramljati o poslu in morebitni novi poslovni priložnosti.

Drzni, da, ne pa vsiljivi! Proč z invazivnimi metodami na dogodkih. Na networking dogodku niste akviziter, ste predstavnik podjetja, ne glede na funkcijo. Včasih vam kdo reče, da nima vizitke, kar lahko tudi pomeni, da vam je ne želi dati. Namig sprejmite in ne zahtevajte kontakta za vsako ceno. Sprejmite dejstvo, da čeprav je vaš produkt ali storitev odlična, nikoli ne bo zanimiva vsem.

Pa kar pogumno, posel je dinamična stvar in zmeraj ga delamo ljudje! 

PIŠE: Daniela Bervar Kotolenko, direktorica Business Intelligence Centra, partnerica Media Lab d.o.o., investitorka