KOLUMNE

Cilji in zadovoljstvo

Leto se počasi približuje h koncu in začenja se novo leto, za katerega vsi nekako upamo – tako na osebnem kot na poslovnem področju –, da nam bo prineslo nekaj več, nekaj večjega, nekaj boljšega, da bomo še bolj uspešni. Da bomo nehali kaditi, da bomo shujšali, da se bomo začeli rekreirati, da si bomo postavili večje poslovne cilje, da bomo zaposlili več ljudi, da bomo prodrli v tujino, da bomo izboljšali delovne procese ... Kakor koli že, cilji so pomembni in v zadnjih 17 letih sem pav temu področju posvetil veliko pozornosti in vsakič se kaj novega naučim.

V zadnjih treh letih sem preučil veliko stvari s področja pozitivne psihologije, ki pravi, da je postavljanje ciljev znanstveno dokazano učinkovito. Za primer dajem znanstveno raziskavo, ki so jo izvedli in v kateri so ljudi razdelili na različne skupine. Prva skupina je samo razmišljala o svojih ciljih, druga jih je na glas povedala, tretja je cilje zapisala, četrta pa jih je zapisala in jih na glas povedala drugim ljudem in celo imela nekega coacha, ki je kontroliral, ali te cilje dosegajo. Rezultati raziskave so jasni, kajne? Ta zadnja skupina je uresničila neprimerno več ciljev kot tista, ki je o ciljih samo razmišljala.

Konec leta je tudi čas, ko se ozremo nazaj in pogledamo, kaj vse smo dosegli v letu 2015, kaj smo se novega naučili, česar ne bi nikoli več ponovili, kako bi se drugače lotili leta, če bi imeli možnost zavrteti čas nazaj.

Veliko je postopkov za postavljanje ciljev, a meni je ta – ko se postaviš v leto ali čas, ko naj bi cilj dosegel, in pogledaš nazaj – najbolj zanimiv. Je zelo enostaven. Postaviš se v čas, ko naj bi se cilj že uresničil, in si postaviš vprašanje: »Danes je datum 31. 12. 2016; kaj bi se moralo zgoditi na mojem osebnem in na mojem poslovnem področju, da bi se počutil srečnega, uspešnega in zadovoljnega?« In potem lahko gremo v podrobno raziskovanje posameznega področja in si še naprej postavljamo vprašanja. Kaj bi se moralo zgoditi na področju odnosov, da bi se počutil srečnega, zadovoljnega, uspešnega in produktivnega. Kaj bi se moralo zgoditi na področju financ? Kaj na področju osebnostne rasti? Koliko knjig bi moral prebrati, kaj bi se moral novega naučiti, kaj bi se moralo zgoditi na poslovnem področju – koliko bi moral prodati itd. – torej bolj specifično. To pomeni, da se projiciram v prihodnost, se postavim za leto dni naprej, se ozrem nazaj in potem začnem razmišljati, kaj bi se moralo zgoditi, da bi na koncu leta rekel, da se počutim zadovoljnega. Pri tem bi zlasti svetoval vsem, da ne komplicirajo zadev in da si ne postavijo preveč ciljev za posamezna področja, kako bodo spremenili vseh osem temeljnih področij in tudi vse v podjetju. Za vsako področje – osebna rast, kariera, odnosi, finance, zdravje, čustva – si naj posameznik postavi samo en pomemben cilj. Ker če bi ta cilj uresničil do konca leta, bi bilo njegovo življenje popolnoma drugačno.

Sicer pa – glede postavljanja ciljev gledam jaz globalno.

V letu 2016 vam želim veliko navdušujočih postavljenih ciljev, veliko uresničenih postavljenih ciljev – pa če ne drugega, samo enega uresničenega z vsakega področja, in naj bo leto 2016 vaše najboljše leto. 

PIŠE: Smiljan Mori